3 redenen om jouw kantoorinrichting aan te pakken
Er zijn verschillende redenen om de kantoorinrichting van jouw bedrijf aan te pakken. Waarschijnlijk is het moment geweest waarbij je dacht ‘dit kan écht niet meer’. Dit kan bijvoorbeeld zijn omdat de huidige inrichting niet meer past bij de identiteit van je bedrijf of omdat je zo hard gegroeid bent dat er ineens te weinig faciliteiten zijn om je werknemers een goede werkplek te bieden. In dit artikel geven we 3 redenen waarom jij je kantoorinrichting moet aanpakken.
Het is je visitekaartje naar buiten
Via je kantoorinrichting kun je de identiteit van je bedrijf uiten. Je kantoorinrichting spreekt namelijk boekdelen. Door je kantoorinrichting een upgrade te geven, werk je aan je presentatie naar de buitenwereld zoals klanten, leveranciers en andere stakeholders. Als belangrijke partijen langskomen op locatie, zoals potentiële klanten, dan wil je een goede eerste indruk maken. Een eerste indruk maak je tenslotte maar één keer. Een kloppende kantoorinrichting kan het verschil maken. Het is je visitekaartje naar buiten.
Verhoogde verbondenheid werknemers met je bedrijf
Een andere reden om je kantoorinrichting aan te pakken is om de verbondenheid die werknemers met je bedrijf hebben te verhogen. Een grauw pand waarbij er niks aan styling of indeling is gedaan raakt medewerkers niet en maakt ze ook niet gemotiveerder om hard te werken. Pak je kantoorinrichting aan en je zult zien dat er een prettige werkomgeving ontstaat waarbij iedereen het meeste uit zichzelf wilt halen. Een huiselijke omgeving op kantoor zorgen ervoor dat mensen productiever zijn. Een creatieve omgeving die uitnodigt om te werken. Waar werknemers alle faciliteiten hebben om hun werk goed uit te voeren.
Nieuwe identiteit
Wellicht is er aan de huidige inrichting al een hele lange tijd niks meer gedaan. De sfeer alsmede de faciliteiten kunnen zijn verouderd, wat de uitstraling van je bedrijf niet ten goede komt. Een nieuwe kantoorinrichting kan de ideale uitkomst zijn. Hierin kun je je nieuwe identiteit vormgeven en verwerken in een ontwerp. Ook het creëren van een nieuwe identiteit welke beter past bij jou als organisatie, de cultuur en de werkzaamheden, resulteert in meer betrokkenheid en verbondenheid bij medewerkers. Er zitten eigenlijk geen nadelen aan het opknappen van je inrichting.
Ga in gesprek met professionals
Is jouw pand toe aan een flinke opknapbeurt? Dan raden we het aan om in gesprek te gaan met professionals op het gebied van projectinrichting. Als ervaren deskundige kunnen zij je adviseren en ondersteunen gedurende dit traject. Vrijwel altijd worden dergelijke projecten uitbesteed. Als ondernemer of werknemer heb je simpelweg geen tijd om naast je reguliere werkzaamheden ook nog eens een hele verbouwing op je te nemen.
Bron: Inside Office